
NYSIGNERING
Etter to års fravær er det med stor glede Bergsøy kan presentere Philip Haga som ny Bergsøyspelar til 2028!
Bergsøy har endelig fått på plass siste brikken på høyreback-posisjon, og Haga vil i lag med Fredrik Bjærum danne høyreback-duoen i kommende sesong i Elkjøp-ligaen.
For de som har fulgt med Bergsøy over en lengre periode, er Haga et kjent ansikt.
Haga er oppfostret i Spjelkavik idrettslag og har spilt der hele ungdomskarrieren, før han tok turen over fjorden til Bergsøy handball i 2. divisjon. Deretter gikk turen til Charlottenlund og 1. divisjon i ett år, før han vendte tilbake til Bergsøy og spill i 1. divisjon. Nå er en tilbake etter to sesongen hos tidligere divisjonskollega og opprykkskonkurrent Bodø håndballklubb.
Nå er Philip Haga klar for et nytt eventyr i den hvitrøde Bergsøy-drakta og spill i Elkjøp-ligaen i REM Arena Fosnavåg!

Vi har tatt en prat med nysigneringen og forventninger til kommende sesong i Bergsøy-trøyen:
«Det blir veldig artig å komme tilbake til Bergsøy igjen, jeg tar med meg mye erfaring fra spill i Bodø. Jeg har hatt en sentral rolle i laget som har gjort at jeg har stått i mange ulike situasjoner i ulike og avgjørende øyeblikk (Blant annet spilte Bodø kvalifisering til Elkjøp-ligaen mot Sandnes, der Sandnes ble for sterke og vant 2-0 sammenlagt). Samtidig har jeg vært igjennom ulike skader som har gjort meg fysisk og mentalt sterkere.»

Philip beskriver seg selv som en eksplosiv duellspiller, som gjerne har nesa rettet mot mål. Faktisk ble han spilleren med best målsnitt i Bodø med 4,7 mål pr kamp i årets sesong. Grunnet en skulderskade ble det nok ikke så mange kamper i sesongen 25/26 som Philip hadde håpet på, men når han har vært frisk, er det tydelig at han har hatt målteften i orden.
Og målet for den kommende sesongen 26/27?
«Mine ambisjoner er at vi skal etablere oss i Elkjøp-ligaen, og nå de målene vi skal sette oss internt i laget. Det kommer til å bli en utrolig artig sesong for Bergsøy og jeg gleder meg veldig til å komme tilbake igjen til en fullsatt REM Arena Fosnavåg!»
Vi ønsker Philip Haga velkommen tilbake til Bergsøy handball og gleder oss til å se han på håndballbanen til sesongstart!
